CMV versus VIH

Estimats lectors, avui he trobat una cosa molt interessant sobre el nostre CMV. El cas és que els últims anys s’han estat fent estudis sobre vacunes contra el VIH i, com uns recents experiments en simis han fet patent, el citomegalovirus podria tenir la resposta, ja no només per la prevenció de la malaltia, sinó també per al tractament de persones ja infectades.

Aquestes investigacions han sigut dutes a terme pels investigadors de l’Institut de Vacunes si Teràpia Genètica de la Universitat de Salut i Ciències d’Oregó (OHSU). Aquest grup han decidit investigar la síntesi d’una vacuna contra l’VIH des del punt de vista dels limfòcits-T CD8, els qual són un component clau en el sistema immunitari. El mecanisme de funcionament del virus VIH és canviar els seus pèptids de superfície cel•lular, de manera que els fa més comuns, i així confon als limfòcits-T CD8, que són els responsables d’identificar els pèptids estranys.

L’estratègia d’aquests investigadors, doncs, fou desenvolupar una vacuna capaç d’augmentar el nombre de pèptids reconeixibles per les cèl•lules-T, de forma que pogueren eludir un poc l’engany dels virus de la SIDA.

L’experiment es va dur a terme amb macacos rhesus que es van infectar amb VIS (el virus de la immunodeficiència símica). Es van formar tres grups de simis: els que ja tenien una infecció per VIS, uns que van rebre una vacuna convencional, i altres que van rebre una vacuna basada en el vector Citomegalovirus rhesus (RhCMV). Es va comprovar que els limfòcits dels simis tractats amb la vacuna de Citomegalovirus responien a molts més pèptids específics del VIS que la resta. Ens donen dades espectaculars: vora la meitat dels micos infectats amb VIS que van rebre aquesta vacuna es van recuperar totalment.

És un gran avanç en el tractament d’aquesta malaltia, i l’ús d’un virus (modificat genèticament) que en un principi és relativament perrillós com és el Citomegalovirus per a tractar-a, i fins i tot curar-la, és increïble.

Ací vos deixe l’enllaç a l’article que varen publicar els investigadors de l’estudi en la revista Nature. I ací un article de l’any passat sobre les investigacions en espanyol i amb un vídeo d’un dels investigadors, Louis Picker, parlant-hi sobre els virus VIH/VIS.

Aquesta entrada s'ha publicat dins de Sin categoría i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

¡IMPORTANTE! Responde a la pregunta: ¿Cuál es el valor de 2 15 ?